АНАЛОГОВА СХЕМА ПОЄДНАННЯ КОЛЬОРІВ
FASHIONISTA продовжує розповідати про мистецтво створення гармонії кольорів у вбранні. Сьогодні детальніше розглянемо його аналогову схему, в основі якої лежить принцип спорідненості барв на кольоровому колі Іттена.
Аналогова комбінація передбачає сполучення від двох до чотирьох-п’ятьох суміжних кольорів, включаючи їх відтінки і тони. Таке поєднання викликає приємні відчуття спокою, гармонії, урівноваженості, налаштовує на позитив. Воно й не дивно, адже цю схему людина підгледіла в самої природи. Так, наприкінці літа – початку осені зелені барви крон дерев розбавляються відтінками жовтого й помаранчевого, згодом перетворюючись на гарячу багряно-жовту композицію. Чи морська хвиля тішить наше око синьо-зеленими переливами.
При використанні аналогової схеми передусім варто обрати домінантний колір, котрий вам пасує. Тоді не буде небезпеки створення невдалого ефекту в портретній зоні, коли риси обличчя стають менш виразними чи підкреслюються те, на чому б не хотілося акцентувати увагу. А далі для підтримки основної вводимо споріднені барви й створюємо приємний для ока цікавий образ.
Інколи можна почути пораду використовувати винятково тони однакової насиченості й світлості при аналоговому комбінуванні барв. Та FASHIONISTA не згодна з такою категоричністю. Звичайно, створений таким чином лук виглядатиме виразно й гармонійно. І цей спосіб чудовий для початку експериментів з кольорами. З ним ви безпрограшно створите вдалу кольорову комбінацію.
До прикладу, ніжний бузковий і блакитний чи пастельні жовтий, зелений і жовто-зелений утворюють приємну для ока кольорову гаму.
Нагадаємо, що про таку характеристику кольору, як насиченість, ми розповідали в публікації ОСНОВИ ТЕОРІЇ КОЛЬОРУ. А під світлістю тону розуміють ступінь додавання до хроматичного кольору білого або чорного. Що більше білої фарби, то відтінок світліший, пастельний.
Разом з тим гра з насиченістю і світлістю тонів у рамках одного луку робить його більш об’ємним – цей образ хочеться розглядати й вивчати.
Прикладом такого поєднання є різні комбінації коричневого, гірчичного й помаранчевого з червоно-рожевими відтінками. Або ж різних тонів синього й фіолетового з фуксією. Можливих варіацій дуже багато. Боятися різних температур тут теж не варто. Як ми вже зазначали, на колі Іттена барви перетікають одна в одну і їх температура – поняття відносне. Важливо зіставляти конкретні відтінки.
FASHIONISTA також звертає вашу увагу на те, що чим більш насиченими є барви аналогової комбінації, тим контрастніше вони виглядатимуть у рамках навіть такої схеми, відповідно привертатимуть до себе більше уваги. Якщо ви її не прагнете, обирайте більш пастельні тони.
Тож, визначившись із кольоровою гамою, яка пасує саме вам, починайте експериментувати з аналоговими кольорами, адже така схема майже безпрограшна. Розпочати можна всього з двох споріднених кольорів, збільшуючи їх кількість поступово. FASHIONISTA переконана, що при бажанні у вас усе вийде!